Skip to main content

Tja, en dan ben je zomaar ineens onderdeel van het marketingteam van de onlangs opgerichte sportmarketingorganisatie BoXX United. Ik mocht hun Nederlandse en Engelse websiteteksten schrijven en samen met M2iD creëerden we o.a. hun logo, huisstijl, website en brochures. BoXX United maakte afgelopen weekend hun eerste internationale sportevenement in Manchester mogelijk. En dan ben je trots!

Bedrijfs-DNA

Het avontuur begon met het vastleggen van het bedrijfs-DNA van BoXX United. Ik vroeg oprichter John Vievermans het hemd van het lijf, om zo authentieke teksten te kunnen schrijven. Dit DNA-profiel is nu voor het bedrijf de basis van alle verdere marketing-uitingen. John Vievermans is oud-profvoetballer én een allround sportliefhebber. Hij is van nature een echte box-to-box-player en was vroeger de verbindende factor op het voetbalveld.

Nu is John de verbindende factor tussen sportclubs, atleten, fans, bedrijven, sponsors en sport gerelateerde goede doelen, maar dan met BoXX United. Als voormalig topsporter weet hij namelijk als geen ander wat een talent en een (toekomstig) topsporter moet doen en laten om een topprestatie te leveren: keiharde discipline, doorzettingsvermogen, veel geld én betrouwbare mensen die de internationale sportwereld kennen.

Crypto en sport

Na zijn voetbalcarrière bouwde John een enorm netwerk in de internationale sportwereld op. Gedurende deze periode kwam hij ook in aanraking met cryptovaluta en blockchain-technologie, en werd expert op dat gebied. Tijdens de coronacrisis realiseerde John zich dat sportclubs en atleten veel inkomsten misliepen. Zij hadden de grootste moeite om voldoende inkomsten te vergaren om hun sport optimaal te kunnen beoefenen. John zag de mogelijkheden van de sportwereld in combinatie met crypto. Met zijn drive als oud-topsporter wist hij een team om zich heen te verzamelen en een platform te creëren.

KiXX-tokens

Dat platform is een wereldwijde marktplaats, waarmee BoXX United sportclubs en atleten wereldwijd met fans, bedrijven en sport gerelateerde goede doelen verbindt. Hierdoor kunnen sportclubs en atleten alsnog extra inkomsten vergaren om hun doelen realiseren. Dat kan doordat fans, sponsors en bedrijven binnenkort KiXX-tokens kunnen aanschaffen. Hiervan gaat een deel van de opbrengst direct naar de aangesloten sportclubs en atleten, terwijl de KiXX-tokens door de marktwerking in waarde kunnen stijgen. Een win-win-situatie voor zowel de sporters als hun fans.

KiXX token

Ben jij met jouw bedrijf ook toe aan een nieuw logo, nieuwe huisstijl of website? Dan begin je met de basis: jouw bedrijfs-DNA. Neem vrijblijvend contact met me op voor meer informatie of een afspraak.