Waarom klanten voor jou moeten kiezen
Weet jij waarom jouw klanten met jou zakendoen? Veel ondernemers weten dat niet precies. Daarom ga ik op zoek naar jouw onderscheidend vermogen. Waarmee maak jij het verschil? Met het DNA-profiel dat daaruit volgt weet je precies hoe jij de klanten aantrekt die bij jou passen.
Met een DNA-profiel heb je:
Wat houdt een DNA-profiel in?
Aan de hand van een uitgebreid en ontspannen interview van ca. 2 tot 3 uur vraag ik je het hemd van het lijf. Ik ga op zoek naar jouw onderscheidend vermogen, het gevoel dat je naar je klanten uitstraalt en met een speciaal ontwikkelde kaartset vinden we jouw belangrijkste kernwaarden.
Volgens de Schietschijf van Conntext – gebaseerd op The Golden Circle van Simon Sinek – komen we tot een samenvatting van wat je doet, hoe je het doet, waarom je het doet en waar je heen wilt, gevolgd door een aantal actiepunten.
Wat levert een DNA-profiel op?
Het overzichtelijke en makkelijk leesbare rapport dat hieruit volgt is de basis voor al jouw verdere marketinguitingen, zoals logo, huisstijl, de uitstraling en de inhoud van de website, en alle andere uitingen. Zowel visueel als inhoudelijk. Zo weet jouw marketingafdeling of reclamebureau precies waar jouw uitingen aan moeten voldoen om perfect bij jouw bedrijfsfilosofie te passen, in plaats van dat het er alleen maar leuk uitziet. Zo ben je dus authentiek.
Als extraatje krijg je een hapklare Elevator Pitch die jou helpt om op netwerkbijeenkomsten snel uit te leggen waar jouw bedrijf voor staat, zodat je direct interesse wekt.