Skip to main content

TL;DR:

Wil je beter gevonden worden in Google of andere zoekmachines? Publiceer dan relevante, technisch inhoudelijke content zoals blogs en white papers. Voor nichemarkten werkt dit extra goed. Een voorbeeld: voor Mennens Cleanroom Cranes schreef ik zulke content, wat hun online zichtbaarheid én klantcontacten verbeterde.

Content gericht op nichemarkt

Mennens Cleanroom Cranes is een Nederlandse ontwikkelaar en producent van geavanceerde hijsoplossingen voor gecontroleerde ruimtes. Zij leveren internationaal aan typische nichemarkten, zoals de halfgeleiderindustrie, lucht- en ruimtevaart en biotechnologie. Maar hoe vindt een potentiële klant deze hoogwaardige machinebouwer?

Technisch inhoudelijke blog en white paper

Het bedrijf wil zijn potentiële klanten inzicht geven wat de verschillen, en dus ook de toegevoegde waarde, van hun hijsoplossingen ten opzichte van conventionele hijsoplossingen zijn. Daarom vroegen zij mij om enkele technisch inhoudelijke blogs en white papers te schrijven. Google waardeert het namelijk als zij op hun website echte waarde bieden, en vooral voor een nichemarkt is het cruciaal om de diepte in te gaan. Mijn technische achtergrond en affiniteit met hun business helpt mij daar gelukkig bij.

Input verzamelen voor goede content

Allereerst ben ik een keer bij hen in Eindhoven op bezoek gegaan. Even persoonlijk kennismaken met de mensen vind ik namelijk erg belangrijk. Zo kon ik ook meteen hun machines eens goed van dichtbij bekijken. De inhoudelijke input voor het schrijven van de blogs en white papers kon ik daarna vanaf afstand verzamelen tijdens online en telefonisch overleg met de technisch experts. Die konden mij alles vertellen over de specifieke eigenschapen van hun hijsoplossingen en waarom die interessant in bepaalde toepassingen.

Technische SEO en structuur

Wat bij het schrijven van websiteteksten verder nog belangrijk is zijn duidelijke titels (H1, H2, H3), goed gestructureerde URL’s, en interne links naar andere pagina’s. Ook dat vinden zoekmachines zoals Google erg fijn. Daarnaast is een moderne, overzichtelijke en snelle website natuurlijk een no-brainer. Daarover beschikte Mennens Cleanroom Cranes gelukkig al, dus die hindernis hoefden we niet meer te nemen.

Het resultaat

Inmiddels heb ik al enkele technisch inhoudelijk blogs voor deze machinebouwer mogen schrijven. Ben je benieuwd naar het resultaat? Kijk dan op de website van Mennens Cleanroom Cranes. Weet je trouwens hoe zij bij mij terechtkwamen? Doordat ik deze blog had geschreven op mijn eigen website. Het werkt dus echt!

Wil jij ook geholpen worden bij het schrijven van technisch inhoudelijke content die jouw vindbaarheid verbetert? Neem dan eens vrijblijvend contact met me op. Ik help graag.