In de zomer van 2021 vroegen Bianca en Corné Valentijn mij om hen te helpen bij het opnieuw profileren van hun bouwbedrijf BC Bouw. In januari 2022 zou hun bedrijf namelijk 15 jaar bestaan en dat was een mooi moment om een aantal zaken opnieuw tegen het licht te houden. Zelf vonden zij dat de uitstraling van hun bedrijf meer weghad van een klusbedrijf, terwijl zij in die jaren waren uitgegroeid tot een allround bouwbedrijf. Het werd dus tijd voor een nieuwe huisstijl.

Op zoek naar het bedrijfs-DNA

Een uitvoerig DNA-onderzoek was het allereerste begin van het rebranding-traject. Hierdoor werden de belangrijkste kernwaarden zichtbaar, die medebepalend zijn voor een passende huisstijl. Samengevat komt hun bedrijfs-DNA hier op neer:

BC Bouw is een bouwkundig aannemingsbedrijf binnen de particuliere en zakelijke markt voor nieuwbouw, verbouw, renovatie en onderhoud van WONINGEN en BEDRIJFSPANDEN. Hierbij zijn zij de VERBINDENDE FACTOR tussen de architect of bouwkundig adviseur en de gebruiker of opdrachtgever. De vakmensen van BC Bouw schenken op een VRIENDELIJKE, BELEEFDE EN PERSOONLIJKE manier veel tijd en AANDACHT aan het gehele (ver)bouw-traject, vanaf de offerte tot de nazorg. Hiermee maken zij woonwensen en werkruimtes op een GOEDE EN PRETTIGE manier realiteit, waaraan de gebruikers en opdrachtgevers een GOED GEVOEL overhouden.

Een fris logo

In nauwe samenwerking met M2iD zijn er twee logo’s en huisstijlelementen ontwikkeld, waar Bianca en Corné hun keuze uit konden maken. Zij kozen voor een jonge en frisse variant in de kleuren goud-geel en antraciet.

Deze kleuren staan bij BC Bouw voor de materialen hout en staal, terwijl het goudgeel ook benadrukt dat Bianca en Corné samen een gouden duo zijn. De B (van Bianca) en de C (van Corné) in het beeldmerk zijn aan elkaar verbonden. Dit visualiseert het getrouwde koppel, maar ook de gemoedelijke verbinding die zij leggen met hun klanten en leveranciers. De eenvoud van het logo is modern en tijdloos. De afgeronde vormen stralen vriendelijkheid uit. Door het woord ‘bouw’ ook verticaal op de ruggen van hun bedrijfskleding te gebruiken oogt dit jong, opvallend en sportief.

We hebben het gehele traject als prettig ervaren. Het belangrijkste en fijnste vinden wij dat we één aanspreekpunt hebben die voor ons alles regelt en ons ontzorgt. We hebben hele leuke complimenten en opmerkingen gekregen over ons nieuwe logo en ook over de website.

Bianca Valentijn - BC Bouw

Overzichtelijke website

Met het veranderen van hun huisstijl was het ook tijd voor een nieuwe website. Op basis van de gekozen huisstijl heeft M2iD daar een compleet nieuw en verfrissend websiteontwerp voor bedacht. Met volop ruimte voor het tonen van projecten.

SEO-websiteteksten

Gedurende dit ontwikkeltraject ben ik alvast begonnen met het schrijven van SEO-websiteteksten die zowel weergeven wat BC Bouw zoal doet, maar vooral ook – op een authentieke manier – duidelijk maken waarom je voor hen zou moeten kiezen. Die informatie was namelijk uit het DNA-onderzoek naar boven gekomen.

Sfeerfoto’s en projectfotografie

Omdat BC Bouw een laagdrempelig en persoonlijk karakter heeft, besloten we om de vakmannen van BC Bouw veelvuldig in hun nieuwe werkkleding in beeld te brengen. En omdat zij als bouwbedrijf mooie tastbare zaken maken, hebben we enkele projecten in beeld gebracht.

Bedrijfswagens en bouwhekdoeken

Om de nieuwe uitstraling van BC Bouw compleet te maken regelden we ook de belettering van de bedrijfswagens en de bouwhekdoeken die bij de projecten worden opgehangen.

Zo heeft BC Bouw een compleet nieuwe en authentieke uitstraling waarmee zij makkelijker klanten aantrekken die bij hen passen. Ben jij ook toe aan een nieuwe huisstijl, of wil je sparren over jouw bedrijfs-DNA? Bel of mail me gerust.

Bedrijfsbussen BC Bouw in nieuwe huisstijl - Conntext