Iedereen kent wel iemand die met de uitgebreide keuze aan standaard templates even snel een website in elkaar zet. Met een paar uur werk staat er al iets dat er best leuk uitziet. Maar is dat wel de eerste stap die je als ondernemer moet nemen bij de bouw van een nieuwe website? Nee! Waarom dat zo is, leg ik je hier uit.

Bij een website gaat het namelijk niet alleen om een leuk ontwerp. Het gaat vooral om jouw doelgroep aan te spreken en jouw toegevoegde waarde duidelijk te maken. Waarmee ben jij anders dan de concullega’s? Waarom doe jij wat je doet, en wat is eigenlijk het echte doel van jouw nieuwe website? Oftewel, wat is jouw DNA en waarom kiezen klanten of potentiële klanten voor jou en niet voor een ander? Dus voordat er een leuk ontwerp voorgesteld wordt, wil je vooral de boodschap van je bedrijf definiëren.

Prikkelende vragen

Zo word ik, als tekstschrijver, door verschillende websitebouwers vroegtijdig uitgenodigd om hun klant te interviewen. Volgens een gestructureerd stappenplan met prikkelende vragen leer ik dan het bedrijf en de mensen achter het bedrijf kennen. Ik ga op zoek naar het DNA en pas daarna begint het creatieve proces. De webteksten worden geschreven, waarbij zoekmachineoptimalisatie (SEO) natuurlijk niet ontbreekt, er wordt een eerste ontwerp gemaakt en eventueel worden er professionele foto’s of video’s toegevoegd. Wanneer de bouw van de website klaar is straalt deze het gevoel uit dat past bij het bedrijf en de mensen erachter, waardoor klanten en potentiële klanten de actie gaan nemen die nodig is. En daar gaat het om!

Een website die bij je past

Wil jij ook een website waarvan niet alleen het ontwerp, maar ook de teksten en de beelden bij jou en je bedrijf passen? Neem dan eens vrijblijvend contact met me op en dan gaan we samen op zoek naar jouw DNA. Wil je eerst zien voor welke bedrijven ik dit al gedaan heb? Kijk dan eens naar deze projecten.