Interviews over de mens achter het bedrijf
Steeds vaker interview ik de klanten van mijn klanten. Waarom? Om op locatie of online een authentiek verhaal van de mens achter de onderneming vast te leggen. Maar wat is nou de toegevoegde waarde van zo’n klantverhaal?
Interview met een gericht marktonderzoekje
Als ondernemer weet jij hopelijk precies waarom klanten voor jou kiezen. Dat kan om allerlei redenen zijn, en je kunt je daarover zelfs verrassen. Wanneer ik jouw klant interview, dan ga ik open en onbevooroordeeld het gesprek in. Jouw klant vertelt zijn of haar verhaal, wat zomaar alle kanten op kan gaan. Ondertussen verzamel ik informatie over jouw klant en wil ik ook weten wat zijn of haar ervaringen met jouw bedrijf zijn. Zo voer ik ongemerkt een gericht marktonderzoekje voor je uit.
Interview op locatie of online
In het verleden was het heel gewoon om een interview op locatie af te nemen. Maar sinds we gewend geraakt zijn aan Teams of Zoom neem ik steeds vaker diepgaande interviews online af. Wel zo efficiënt en veel beter voor het milieu.
De kracht van een klantverhaal
Als ik het interview uitwerk ontstaat er een authentiek verhaal over jouw klant. Hierin lees je ook terug wat jouw klant zo bijzonder aan jou en jouw bedrijf vindt. Na goedkeuring door jouw klant ontvang jij het interview, zodat jij dat op jouw website kunt plaatsen. Je deelt het op jouw social mediakanalen en je vernoemt jouw klant daarin. Omdat het zijn of haar verhaal is, wil jouw klant dit heel graag verder delen, dat is een zekerheidje. En weet je wat het effect dan is? Het verhaal waarin jouw klant vertelt hoe fantastisch hij of zij jouw bedrijf ervaart verspreidt zich buiten jouw netwerk. Dus jij helpt jouw klant aan meer naamsbekendheid en jouw klant doet precies hetzelfde. Een win-win-situatie!
Wil jij ook ervaren hoe groot het effect is van een authentiek klantverhaal? Stuur mij dan ook op jouw klanten af en ervaar het zelf.
Bekijk hieronder enkele voorbeelden van interviews.